כל מה שצריך לדעת לפני הקמת אתר חנות בוורדפרס

כדי שלא יהיו הפתעות והוצאות לא מתוכננות, מנינו פה את עיקרי השלבים שעשוים להיות כרוכים בהוצאות נוספות ובפעילות הכנה מצידכם. 

  1. רכישת דומיין – (כתובת האתר) – חשוב שאת השלב הזה תבצעו לבד כדי שנכס זה יהיה בבעלותכם, ניתן לרכוש דומיינים במגוון רחב של אתרים וממש לא משנה איפה רוכשים, כל עוד זה הדבר היחידי שרוכשים (מומלץ לא לרכוש תוכניות אחסון ולא שירותי מייל כדי לא להיות תלויים בספק אם וכאשר תרצו לעבור לספק אחר) – עלויות צפויות: בין ₪30 ל ₪90 לשנה למרבית השמות.
  2. רכישת שירותי דוא״ל עבור שם הדומיין – שלב זה מומלץ אך לא חובה, הגדרת מייל עם אותה סיומת של האתר כבעלים של אתר וורדפרס מפחית משמעותית את הסבירות שמיילים שיוצאים מהאתר יגיעו לתיבת דואר הזבל של הנמענים, בעניין בחירת ספק לשירות זה, ההמלצה הגורפת נכון למועד כתיבת דף זה היא חד משמעית – לכו על החשבון העסקי של גוגל, הם טובים מכל המתחרים ובמפרט שבדקנו מכל השאר – עלויות צפויות: החל מ 6$ לחודש
  3. בחירת חברת אחסון – בשלב זה, מומלץ ללכת על המלצת בעל המקצוע אשר בחרתם שיבנה עבורכם את האתר כיוון שהדרישות מהשרת משתנות מאתר לאתר ובהתאם לצרכים הטכניים של אותו האתר, העלויות הצפויות לשלב זה נעות בטווחים מאוד גדולים, לכן לא מצויין פה עלויות צפויות.
  4. בחירת פלטפורמה ליצירת מנגנון החנות – גם פה, מומלץ לבחור בפלטפורמה הכי מוכרת עבורה כמעט כל ספקי המסלקות כבר פיתחו תוספים להתממשקות איתם, Woocommerce, עלות זה אמורה להיות מגולמת בעלות הקמת האתר הראשונית.
  5. בחירת מנגנון סליקה – ניתן לבחור במנגנון שמגיע מוכן מראש וללא כאבי ראש, שזמן הקמתו זניח וזמן הפעלתו מהיר, כגון פיי פאל, אך חשוב לקחת בחשבון שעמלות הסליקה יהיו גבוהות משמעותית מאילו של חברות האשראי ומצד הלקוחות, במקרים מסויימים מצריך שלבים נוספים לרכישה אשר לעיתים מובילים לזניחת העגלה בשלב התשלום.
    לכן, מומלץ לבחור במסלקה של החברה איתה אתם עובדים כבר היום בחנות וחשוב לוודא שהמסלקה מוגדרת כמסלקה אינטרנטית, אחרי שברשותכם מספר מסלקה אינטרנטית, יהיה צורך ברכישת תוסף של המסלקה והתקנתו (המחירים לשלב זה תלויים בספק המסלקה ומשתנים בהתאם להסכם שלכם איתם) ובנוסף יש צורך לרכוש תוסף שמחבר את מנגנות ווקומרס למסלקה האינטרנטית בצורה מאובטחת ומאושרת על ידי חברות האשראי, תוסף כזה עשוי לעלות בסביבות ₪300 + התקנת התוסף על ידי הספק.
    וכדי שלא נשאיר אף אבן לא הפוכה, חשוב לציין שאישור הסליקה באתר, כפוף לחברת האשראי איתה יש לכם הסכם אשר מחויבת על פי חוק לוודא שיש באתר שלכם תקנון הכולל מדינויות החזרים.
  6. הסדרת אחריות על פעילות תקינה של האתר – מומלץ לבדוק מול בעל המקצוע שבחרתם להקמת האתר, האם יש אחריות על פעילות תקינה של האתר, לכמה זמן היא מתקיימת, מה היא כוללת, ואילו פעולות מצידכם מפרות את תנאי האחריות. בנוסף מומלץ לוודא אם יש אפשרות להמשך אחריות לאחר תקופה זו.
    * עלויות התחזוקה עשויות להשתנות מאתר לאתר ובהתאם להיקף העבודה סביב תחזוקת האתר וזאת כיוון שככל שהאתר מסועף יותר ומכיל יותר אפשרויות זמינות למשתמשי ולמנהלי האתר, כך יש יותר פעילות תחזוקה לאותו האתר.

איך להיערך מראש להקמת אתר חנות?

  1. הכנת תכנים מראש – חשוב שכל תכני האתר יהיו מוכנים מראש כדי לצמצם את זמני הקמת האתר, בינהם תכנים שלרוב אפשר ליצא ישירות ממערכת ניהול החנות / קופה שלכם בפורמט טבלת CSV או אקסל (למשל: שם פריט, מפרט טכני כמו מידות, משקל וכו׳, מק״ט, פרטים נוספים, מחיר, קטגורייה ותתי קטגוריית המוצר וכו׳).
  2. הכנת תמונות המוצרים – שלב זה לרוב ניתן להאצה על ידי שליחת מייל לספק / מפיץ הפריטים, בו תבקשו את תמונות הפריטים לשימוש באתר האינטרנט אשר נמצא בשלבי הקמה (חשוב ששלב זה יעשה במייל כיוון שהחזרת מייל עם מה שביקשתם מהווה הסכמה של אותו הספק / מפיץ  כי אתם רשאים להשתמש בתמונות לצורך שהגדרתם וכי אתם לא מסתכנים בהפרת קניין רוחני של אותן התמונות).

 

מתלבטים מה הפלטפורמה המתאימה עבורכם לפתיחת אתר החנות שלכם?

כדי להערך מראש לקראת הקמת האתר להימנע מהוצאות לא מתוכננות, כנסו לכתבה שמסבירה על מה שצפוי לכם ומה ההשלכות לחלק מההחלטות שבדרך.

מעוניינים להתיעץ איתנו בנושא? צרו קשר ונשמח לעזור.